VITAMIN UNTUK WANITA 40AN

Pernah tak mengalami situasi terjumpa kawan yang dah bertahun-tahun kita tak jumpa, selepas beberapa ketika bersembang kawan pun berkata “eh muka ko tak berubah la sama je macam dulu nampak muda je” kembang kempis tak hidung tu? cuma kawan tak tegur badan (yang ni harap maklum la untuk menjaga hati kut hehe) . Apa yang saya nak sampaikan di sini ialah perlunya kita menjaga pemakanan harian kita supaya tak terlalu nampak lebih cepat tua daripada umur sebenar kita, tak ke sentap tarik muka kalau kawan yang dah lama tak jumpa tiba-tiba cakap, kenapa nampak tua sangat ni?

Kesihatan amat penting bagi seorang wanita kerana kita memainkan peranan yang sangat besar dalam keluarga, kitalah tukang masak, cleaner, nurse, driver bla…bla… terlalu banyak tanggungjawab wanita yang sudah bergelar isteri dan ibu. Biasa tak dengan situasi ni hehe..

Tu belum termasuk tugas-tugas pejabat. Wajib ya kawan-kawan sekalian menjaga kesihatan diri sendiri.  Setiap seorang dari kita melalui beberapa peringkat perubahan hormon di dalan kehidupan iaitu dari peringkat baligh kepada kehamilan dan putus haid. Setiap peringkat memerlukan penjagaan yang istimewa iaitu diet yang seimbang, senaman dan makanan tambahan untuk kekal sihat dan mencegah daripada penyakit yang berkaitan dengan usia seperti kencing manis, kanser, penyakit jantung dan sakit sendi.

Antara vitamin yang digalakkan untuk diambil wanita ialah Omega, GLA, Vivix Dan Ostematrix.

DHA dan EPA merupakan asid lemak omega 3 yang dikenalpasti dapat memberikan sokongan nutrisi bagi menyokong tahap kolesterol yang baik sekaligus menjadikan jantung yang sihat.

Gamma linolenic acid (GLA) telah digunakan secara tradisional untuk keselesaan semasa kitaran bulanan atau haid termasuk dapat membantu melegakan kesakitan atau masalah  yang dialami ketika haid seperti ketidakselesaan, sakit kepala dan boleh juga membantu menangani gejala-gejala yang biasa berlaku sebelum putus haid.
Kesihatan payudara dan servikal juga semakin penting kepada wanita. Diet yang kaya dengan nutrien polifenol  seperti Resveratol dan asid Ellagic yang ditunjukkan di dalam kajian amat berguna terutamanya dalam menyokong kesihatan wanita.
Memelihara tulang yang sihat merupakan satu lagi masalah wanita yang perlu diambil perhatian. Dianggarkan sejuta rakyat Malaysia (80% terdiri daripada wanita kurang kesedaran berkenaan bagaimana untuk mengekalkan tulang yang sihat. Mengambil kalsium magnesium, Vitamin D dan zink mineral , tembaga dan mangan dalam diet harian dapat membantu dalam pembentukan dan penyenggaraan tulang-tulang dan gigi yang sihat
Banyaknya nak kena makan, mahal pulak tu….soalan atau penyataan? Laa kata nak sihat, nak nampak cantik, nak awet muda kena la berkorban sikit, kesihatan ni penting, lagi penting dari handbeg, kasut yang ribu-ribu harganya tu, apapun kena seimbang. Nak lagi best jomla jadi ahli Shaklee selain daripada dapat harga ahli, uolls pun boleh dapat bonus tau, nak tau lebih lanjut boleh email saya : arnisyazila@gmail.com
Mencegah itu adalah lebih baik dari mengubat, kos perubatan pun dah semakin mahal, manakala harga vitamin Shaklee masih sama bertahun-tahun, rugi tau kalau tak makan. 🙂 Makan dengan konsisten berserta pengambilan air yang mencukupi anda akan tersenyum dengan hasilnya.
Kalau nak tengok vitamin untuk kulit  muka boleh baca di sini.
Jangan lupa ya promosi bulan Disember ialah beli Omega Guard 6 botol dapat free 1 botol. Cepat-cepat borong boleh syer-syer dengan keluarga, kawan-kawan opis free Shaklee member lagi.
Jika berminat dengan tawaran yang terhad ni sila contact saya ya 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *