Month: November 2014

Resepi

Resepi Donut Gebu Yang Mudah

Cuti sekolah dah bermula beberapa hari, macam mana ibu-ibu semua, bertambah kerja-kerja memasak di dapur? Anak-anak sentiasa lapar satu hari boleh jadi 6 – 7 kali makan dari sarapan, selepas sarapan, makan tengahari, minum petang, makan malam, makan sebelum tidur terutama ibu-ibu yang surirumah atau bekerja dari rumah tentu keletihan kan, fenomena ni memang biasa. […]

Resepi

Resepi Rendang Ayam Yang Mudah Dan Sedap

Resepi rendang ayam ni paling mudah cara memasaknya, mungkin setiap keluarga berbeza cara masak rendang ayam, ada yang menggunakan ayam kampung, ayam pencen dan ayam ternak. Yang saya nak kongsikan di sini ialah Resepi Rendang Ayam yang biasa kami masak dan ianya sangat mudah dan anak-anak pasti suka. Bahan-bahan Untuk ayam 1 ekor * 1/2kg […]

Kelebihan Dan Kebaikan Alfalfa Shaklee

Apabila Faraj Kentut Atau Angin Keluar Dari Faraj, Punca Dan Rawatannya

Apabila faraj kentut atau angin keluar dari faraj, anda senyum apabila membacanya? Ini bukan cerita dongeng ya, mungkin anda mengalaminya tapi malu untuk bertanya. Sekadar membiarkan sahaja masalah ini manakala perut pula terasa berangin, buncit dan tidak selesa. Bagi yang tercari-cari punca dan rawatannya, saya akan kongsikan dalam entri kali ini. Angin dalam faraj adalah […]

Vitamin Untuk ibu Mengandung/Hamil

Abang…Saya Mengandung Tapi…

Tapi apa peranan sebagai suami selain dari menerima berita tersebut dengan gembira dan berazam untuk menjadi suami dan bapa yang lebih bertanggungjawab dan penyayang apabila isteri memberitahu Abang….Saya Mengandung.. Sebaik sahaja mendapat berita isteri mengandung bagi bakal bapa yang mungkin pengalaman pertama, kadangkala anda panik dengan mood isteri anda yang turun naik, silap-silap anda sama-sama […]

Vitamin Untuk ibu Mengandung/Hamil

Vitamin Ibu Mengandung…Perlu ke?

Tahukah anda dalam masa 1500 hari bersamaan 4 tahun dari anda mula mengandung, menyusu dan anak sedang membesar, anda dan bayi anda memerlukan nutrisi yang secukupnya. Nutrisi yang mencukupi  semasa tempoh ini boleh memberikan banyak perbezaan dengan membantu menghalang penyakit kronik serta meningkatkan tahap kesihatan secara keseluruhan. Hipotesis Barker menyatakan nutrisi yang tidak mencukupi  sepanjang […]

Tip Menyusu Hingga Berjaya

Tip Mudah Sendawakan Bayi Anda

Untuk ibu-ibu muda yang pertama kali menimang cahayamata, mungkin anda panik jika bayi terjaga dan menangis tanpa henti tanpa anda tau puncanya walaupun selepas anda susukan dan bersihkan bayi anda manakala suhu bilik pula tidak panas. Mungkin perut bayi anda tidak selesa atau biasanya kita panggil kembung. Sebaiknya selepas selesai memberikan susu jangan biarkan dia […]

Makanan Semulajadi Untuk Kekal Sihat

Tips Dan Menu Menurunkan Berat Badan dan Terbukti Berkesan

Amacam tengok gambar ni terliur tak? Inilah makanan yang bakal masuk dalam perut kita dan menyumbang kepada penambahan berat badan. Yalah dah uolls makan… banyak plak tu boleh bertambah-tambah, lepas makan lepak-lepak depan tv dah kenyang sedap tidur, suruh bersenam pelbagai alasan yang keluar. Sedar-sedar kenapa baju aku mengecik ni, eh seluar dah tak boleh […]

Rawat Kuku Dengan Percuma

Rawat Kuku Dengan Percuma

Pernah tak kita belek kuku kita dan bandingkan kuku kita dengan mereka yang dalam majalah atau selebriti? Dan terlintas dalam fikiran kita takpelah mereka selalu pergi manicure and pedicure, ada banyak masa terluang dan sudah tentu mereka berduit. Kita ni duduk rumah sahaja, silap-silap kuku berwarna kuning sebab baru berlumur dengan kunyit lepas menggoreng ikan […]