Month: May 2015

Energizing Soy Protein

Tip Untuk Mengawal Selera Makan – ESP Shaklee

Pernah tak atau selalu perut kita kelaparan dan berbunyi gruk…gruk dengan kuat, issh malu je dengan orang berdekatan nak-nak kalau tengah solat berjemaah di masjid atau surau walhal sebelum ni kita dah makan. Err takkan nak makan lagi dan lagi, mau berkembang badan dengan jayanya. Tahukah anda bahawa protein adalah nutrien terpenting yang membantu mengurangkan […]

Omega Guard, Vitalea

Petua Tercekik Tulang Ikan

Bagi sesiapa yang makan ikan mesti ada pengalaman tercekik tulang ikan kan? Seksanya nak hilangkan tulang tu dari tekak sebab tu ada yang serik dan memang fobia nak makan ikan lagi  🙂 Antara sebab tercekik tulang ikan ialah makan dengan gelojoh, terlalu memikirkan masalah lain dan pelbagai faktor lain. Terdapat pelbagai cara yang kita boleh […]

Saya dan Shaklee

Pesanan Dr Azizan Osman Kepada Usahawan

Antara pesanan Dr Azizan Osman ialah Selagi kita masih punya masa untuk hidup, selagi itulah kita berpeluang merancang kehidupan kita sebelum dan selepas mati nanti.Perjalanan hidup ini merupakan satu pilihan dan ia amat singkat. Kita mungkin tidak boleh menentukan bila kita mati, tetapi kita masih boleh mencorakkan bagaimana kita hidup di dunia untuk menjamin kehidupan […]

Sembang Santai

Hotel Tabung Haji Kuala Terengganu Part 2

Mana part 1 nya tiba-tiba je ada Part 2? Kalau nak baca Part 1 boleh klik Hotel Tabung Haji Kuala Terengganu yang mana, masa pertama kali kami pergi menghantar adik bertunang, kali ini kami duduk di sana menghantar adik bernikah pulak 🙂 Yang pasti Hotel Tabung Haji memang selesa, biliknya juga luas, tandasnya pun selesa, […]

Omega Guard

Petua Merawat Bisul Dengan Omega Guard Shaklee

Ceritanya macam ni, baru-baru ni kami sekeluarga ke Kuala Terengganu bercuti, dalam masa yang sama menghantar adik saya bernikah. Petang hari yang pertama, anak bujang mengadu yang dia ada bisul, biasanya bisul ni timbul di tempat yang tersembunyi. Sekali bila diperiksa, besar dah bisulnya dan hampir “masak” maknanya hampir pecah dalam masa yang sama bila […]