Category: Omega Guard

Omega Guard

Kepentingan DHA dan EPA Kepada Anak-anak Kita

Sering kita terdengar atau terbaca tentang DHA dan EPA, sel-sel otak tengah berhubung. Tapi tahukah anda apa maksud DHA dan EPA ni. Akak akan terangkan tentang DHA dan EPA ni dan kepentingannya kepada anak-anak kita yang tengah membesar. DHA (Asid Dokosaheksaenoat) dan EPA (Asid Elkosapentaenoat) atau lebih  kita kenali sebagai Omega 3 manakala AA (Asid […]

Omega Guard

Saya Dah Tua, Metabolisma Rendah Tapi Nak Kurus Sebelum Raya – Shaklee Shah Alam

Bila umur kita semakin meningkat, metabolisme kita akan menurun maknanya bukan berat yang akan turun tapi sistem badan kita semakin slow nak singkirkan segala lemak dalam badan kita. Kesimpulannya lemak akan berkumpul dan tepu, mulalah penyakit datang. Badan pun rasa lesu, takde semangat. Maka kita pun akan membesar dan melebar dengan jayanya … aduh! Nak […]

Omega Guard

Tip Merawat Sakit Tapak Kaki Dan Sakit Tumit

Pernah tak bila kita bangun je dari tidur sebaik sahaja kaki mencecah lantai …aduh sakitnya bisa sungguh rasanya dah terhincut-hincut berjalan dan ianya bukan sahaja berlaku pada waktu pagi sahaja bahkan berlarutan apabila berdiri terlalu lama. Sebelum kita rawat kita tengok dulu punca-puncanya. Kenapa Tapak Kaki Atau Tumit Jadi Sakit? Sakit tapak kaki atau sakit […]

Omega Guard

Tip Makanan Terbaik Untuk Tingkat Seksual Lelaki

Stress di tempat kerja, penat, kurang bersenam, tidak menjaga makan, terlalu banyak makan makanan proses atau makanan segera (fast food) semua ini menyumbang kepada masalah kesihatan seksual terutamanya disfungsi ereksi. Saya akan kongsikan makanan yang boleh membantu meningkatkan kemampuan daya seksual lelaki, Makanan ini mudah diperolehi dan senang untuk disediakan. Makanan Terbaik Untuk Tingkatkan Seksual […]

Herbal Blend Multi-Purpose Cream, Omega Guard

Tip Pemakanan Sihat Untuk Mereka Yang Mengalami Ekzema

Kita selalu dengar mereka yang mengalami ekzema samada bayi, kanak-kanak dan orang dewasa, bagi mereka yang mengalaminya, rasa ketidakselesaan ini mengganggu urusan harian lebih-lebih lagi kanak-kanak. Saya akan kongsikan makanan yang boleh membantu untuk mengurangkan gejala ekzema. Tip Pemakanan Sihat Untuk Mereka Yang Mengalami Ekzema 1. Teh Chamomile Ia mempunyai ciri-ciri anti radang dan boleh […]

Herbal Blend Multi-Purpose Cream, Nutriferon, Omega Guard

Tanda-Tanda Anda Mengalami Ekzema Dan Cara Rawatannya

Biasanya yang selalu kita dengar bayi yang mengalami ekzema, sebenarnya orang dewasa pun ramai yang mengalami ekzema. Saya akan kongsikan tanda-tanda anda diserang ekzema. Tanda-Tanda Ekzema Yang Perlu Anda Tahu Kulit akan pecah atau merekah Apabila digaru, bahagian kulit itu mungkin akan terkopek atau koyak Anda merasa kulit bahagian tersebut menjadi kering Rasa gatal akan […]

Omega Guard, Ostematrix

Tekanan Darah Tinggi Semasa Hamil

Tekanan darah tinggi atau Hipertensi semasa mengandung memerlukan pemerhatian dan rawatan yang rapi. Wanita hamil berisiko tinggi mengalami Pra-eklampsia atau Eklampsia (sawan) yang boleh menyebabkan  kerosakan otak dan buah pinggang, masalah pendarahan dan kemudaratan kepada janin yang belum lahir. Bagi mereka yang mempunyai ibu, yang juga mengalami penyakit tekanan darah tinggi pasti risau jika semasa […]

Omega Guard

Khasiat Buah Delima Atasi Kolesterol

Merah-merah delima …. cantikkan buah delima ni , rasanya pun manis , memang layan makan buah delima ni diselangi dengan biji-bijinya. Buah yang banyak khasiatnya yang mungkin ada yang belum tahu lagi. Tahukah anda bahawa antara khasiat buah delima ni ialah atasi kolesterol. Sebuah penelitian dari Sepanyol menunjukkan bahawa seseorang yang makan buah delima dapat […]