Category: Set Berpantang/Set Bersalin

Set Berpantang/Set Bersalin

Tip Luka Caserean Cepat Sembuh

Caeserean …. ramai yang takut untuk dibedah semasa melahirkan anak. Macam kak Arni sendiri memang tiada pilihan berpengalaman 3 kali caeserean. Sakit ya memang sakit selepas pembedahan terutamanya selepas ubat bius hilang, nak bangun memang seksa dari perbaringan, nak duduk, nak baring semula memang menahan kesakitan hatta kalau nak batuk pun kena pegang perut. Bila […]

Set Berpantang/Set Bersalin

Menu Sayur Dalam Pantang Yang Berkhasiat

Pemilihan sayur dalam pantang juga penting, jangan tersalah pilih dikhuatiri akan bentan. Seksa tau kalau bentan boleh jadi demam, turun darah. Sangat penting jaga kesihatan semasa dalam pantang. Bila kita dah bersedia dengan menu lauk dalam pantang sekurang-kurangnya kita dah meringankan mereka yang membantu kita. Terutama bagi mereka yang berpantang sendiri bersama-sama anak-anak yang lain. […]

Set Berpantang/Set Bersalin

Tip Penjagaan Moden Untuk Bersalin Caeserean

Bila dengar kena bersalin caeserean semua dah takut kan, takut perut kena belah, takut perut berparut. Pelbagai perasaan masa tu. Sedangkan sepatutnya kita bersyukur yang kita ada pilihan lain untuk keluarkan baby kita dengan selamat. Ada pelbagai sebab kenapa ibu-ibu kena caeserean, pengalaman kak Arni sendiri masa anak pertama memang dah sakit contraction selang 5 […]

Set Berpantang/Set Bersalin, Vivix

Berpantang Cara Moden Kembali Sihat Dan Bertenaga Dengan Pantas

Zaman moden ni rata-rata nak sihat dan cantik dengan pantas selepas bersalin hakikatnya kita terlupa bagaimana badan kita berubah selama 9 bulan dengan rahim dari kecil menjadi besar, ditambah pula dengan luka bersalin samada bersalin normal atau caeserean. Badan kita ni lah satu-satunya yang perlu kita jaga, yang perlu kita belai supaya ia kembali sihat […]

Set Berpantang/Set Bersalin

Sedikit Nasihat Untuk Bakal Pengantin

Izinkan Kak Arni beri sedikit nasihat dan perkongsian kepada bakal-bakal pengantin. Selain dari uolls sibuk mencari barang-barang hantaran, katerer, make up artis (MUA) , khemah, dewan , goodies bag dan sebagainya, tolong ya cari juga ilmu sebagai isteri dan bakal ibu. Selepas berkahwin, of coz uolls nak menimang cahayamata setiap orang badan dia tak sama, […]

Set Berpantang/Set Bersalin

Tip Penjagaan Dalam Pantang Ibu Caeseraen – Set Ibu Berpantang Shaklee

Sebelum ini saya ada kongsikan Tip Ibu Berpantang Caeseraen Cara Tradisional, kali ini ada info tambahan Tip Penjagaan Dalam Pantang Ibu Caeserean. Ibu yang bersalin normal tak boleh ikut ke cara ni? Boleh je takde masalah sebabnya kebanyakan dari kita terbiasa dengan penjagaan dalam pantang bagi mereka yang bersalin normal, kesian ibu-ibu yang bersalin cara […]

Set Berpantang/Set Bersalin

Tip Penjagaan Ibu Selepas Caeserean Secara Tradisional – Vitamin Ibu Berpantang Shaklee

Setiap orang melalui pengalaman yang berbeza semasa melahirkan anak, ada yang susah ada yang mudah. Yang penting kita dan anak kita selamat. Kebiasaannya bagi ibu yang selepas bersalin samada normal atau caesarean akan rasa lemah longlai akibat kehilangan darah, terdapat luka-luka yang masih baru dan belum pulih. Terutamanya jika kita melahirkan secara caesarean, mungkin luka […]