Category: Vitamin C

Vitamin C

Kulit Muka Semakin Cerah Dengan Vitamin C

Mudah je kalau kita nak kulit yang cantik dengan cara yang paling selamat. Sebaiknya elakkan membeli krim yang resultnya akan nampak dalam masa seminggu kerana kita tidak tahu kandungan dalam krim yang mana kesannya akan membawa mudarat kepada badan kita. Kak Arni cadangkan pengambilan Vitamin C secara konsisten untuk kulit muka. Nak tahu kenapa Vitamin […]

Vitamin C

Petua Menghilangkan Jerawat Belakang Badan

Jerawat dibelakang badan biasanya dialami oleh remaja dan dewasa. Mesti kita rasa tak selesa kan apatah lagi jika kita dah berkahwin, rasa segan pada pasangan kita. Takkan nak biarkan je, kena lah cari alternatif untuk mengatasinya Punca Berlakunya Jerawat Di BadanFaktor hormon terutamanya perempuan dalam lingkungan umur subur yang sering mengalami masalah jerawat. Biasanya dalam […]

Energizing Soy Protein, Vitamin C, Vitamin E

Tip Untuk Kulit Lebih Cantik Berseri dan Anjal

Tip untuk kulit lebih cantik, berseri dan anjal ialah cukupkan waktu TIDUR uolls. Sebaik-baiknya ialah 7 – 8 jam sehari. Kerana waktu kita tidur kulit baiki diri, SELF HEALING. Dalam ertikata yang lain kalau tak nak kulit berjerawat, kusam, tidak berseri, berjeragat, nak kulit lebih anjal, kulit cepat berkedut cukupkan waktu TIDUR. Vitamin Untuk Kulit […]

Vitamin C

Tip Elakkan Kulit Gatal Kerana Kucing

Alahai comel je kan si bulus ni. Kak Arni pun suka melayan gak karenah kucing-kucing yang jinak ni cuma tidak membela sekadar bagi ia makan. Baru-baru ni anak Kak Arni kena gatal-gatal mungkin dia ada memeluk kucing jalanan ni atau stray cats. Agak teruk alergik yang dia hadapi. Tip Elakkan Kulit Gatal Kerana Kucing  Cara […]

Energizing Soy Protein, Vitamin C

Khusus Untuk Wanita Yang Ingin Cantik Dan Sihat – Shaklee Shah Alam

Semua wanita ingin kulit yang lebih cantik, cerah, licin dan flawless walaupun usia semakin meningkat 🙂 Termasuk la akak dik non. Nak kata akak obses tak lah tapi apabila usia semakin meningkat akak cuba kawal pemakanan yang diambil setiap hari, pengambilan vitamin yang konsisten, juga menjaga kulit wajah secara kerap. Bila dah berkahwin ni mesti […]

Vitamin C

Rugi Makan Vitamin C Shaklee – Shaklee Shah Alam

Rugi lewat makan Vitamin C Shaklee, kalau tahu dari dulu lagi makan Vitamin C sebab khasiatnya terlalu banyak. Dah la 1 botol ada 180 biji boleh tahan 6 bulan, jimat pun jimat. Kenapa Vitamin C Shaklee ni istimewa berbanding yang lain di pasaran? Kerana BIOFLAVONOID yang terdapat dalam Vitamin C Shaklee, selain dari teknologi “Sustained […]

Vitamin C

Mudah Lebam – Punca Kurang Vitamin C

Pernah tak uolls alami seperti dalam gambar di atas, lebam-lebam kat kaki. Orang tua-tua kata kena gigit jin/hantu/pelesit atau terlanggar mana-mana bucu yang kita tak perasan. Bila umur dah semakin meningkat, kita pun mencari maklumat untuk mengetahui sebab yang sebenar perkara ni berlaku, salah satu sebab kesan ni berlaku ialah badan kita kekurangan Vitamin C. […]

Vitamin C

Tip Kulit Cantik Dan Sihat Dengan Vitamin C Shaklee

Semua orang nak kulit cantik dan sihat,  tapi saya tak suka makan buah-buahan, saya tak suka makan sayur-sayuran, eh kenapa kulit muka saya kusam, tidak berseri, nampak gelap, jerawat berlumba-lumba timbul. Mulalah rasa rendah diri, kalau boleh tak nak keluar rumah. Bila tengok iklan di Facebook, Instagram wah produk ni boleh cerahkan kulit, hilangkan jerawat, […]

Vitamin C

Cara Dan Tip Mencuci Muka Dengan Betul

Nak cuci muka ada tekniknya untuk mendapatkan hasil kulit yang gebu gebas bukan sekadar mencuci dan terus tenyeh kat muka dengan kasar. Ingat ya ni kulit  muka kita ni lembut dan sensitif bukan lantai simen bilik air yang kita boleh berus sekuat-kuatnya. Ya faham uolls ada anak kecil tak sempat nak membelek muka, belum lagi […]